Problemen Proximus.

Proximus is een zeer grote internet provider in België wat ook wil zeggen dat er heel wat klanten zijn die Proximus in huis hebben en hier soms problemen bij ondervinden. Heb je problemen bij Proximus, dan moet je eerst achterhalen wat voor een soort problemen je juist hebt. Dit artikel zal je helpen je Proximus problemen te achterhalen en vervolgens kan je een goede oplossing vinden voor dit probleem. Een probleem analyse uitvoeren is zeer belangrijk, zo kan je ook de helpdesk evenals een technieker goede info geven welke ze nodig hebben om het Proximus probleem te kunnen oplossen. Hieronder sommen wij alle mogelijke Proximus problemen op.

geld besparen proximus

Welke Proximus problemen kunnen zich voordoen?

Er zijn tal van problemen die zich kunnen voordoen met Proximus diensten. Het eerste wat je moet doen is deftig achterhalen wat net het probleem is. Je kan een probleem hebben met jouw gsm, vast toestel, tv of jouw vast internet in huis. Er zijn bijvoorbeeld mensen die binnen bellen met internet problemen op hun gsm en dit blijken achteraf 4G problemen te zijn in huis en dit heeft dan ook niets te maken met jouw vast internet. Bel jij binnen bij internet problemen, dan zit je dus fout en kunnen die mensen ook niet echt helpen buiten je doorsturen naar de juiste dienst. Achterhaal dus deftig wat je probleem is. Hieronder heb ik de verschillende problemen opgenoemd.

Vaste telefoon problemen.

Er zijn nog steeds mensen die een vaste telefoon hebben en hier soms problemen mee ondervinden. De meest voorkomende Proximus problemen met een vaste telefoon zijn dat hij gewoon niet meer werkt of dat er ruis is op de lijn. Wat jijzelf eerst kan doen is een ander vast toestel nemen en testen of deze nog werkt. Heb je dit niet in huis, vraag het eventjes aan buren of familie. Er zullen zeker nog heel wat mensen te vinden zijn die nog een vast toestel hebben liggen. Verander ook altijd eventjes het stekkertje en kabeltje richting jouw vast toestel. Dit lost in de meeste gevallen alle problemen met een vast toestel op. Heb je nog steeds niets op de lijn kan er iets zijn met de servers of de kabel in het straat. Hiervoor moet je sowieso bellen naar Proximus.

GSM problemen bij Proximus.

Er zijn ook tal van gsm problemen. Sommige mensen hebben 3x de foute code ingevoerd en weten hun PUK code niet meer. Heb je dit voor moet je sowieso naar Proximus bellen of eventjes naar een Proximus store gaan om dit op te lossen. Ook zijn er tal van mensen die binnen in huis geen 4G bereik hebben. Is dit jouw probleem moet je eventjes met jouw gsm naar de tuin of het straat gaan. Heb je daar gewoon goede 4G, dan heb je teveel isolatie in huis waardoor het 4G signaal gewoon niet binnen komt. Dit kan je oplossen door een MCE bij Proximus te bestellen. Dit is een soort 4G antenne die je kan installeren aan jouw modem en zo 4G in huis nemen. Hier is wel een vaste kost van €5 per maand aan verbonden. Dit kan je niet extern kopen.

TV problemen bij Proximus.

Vele mensen bellen binnen voor TV problemen bij Proximus. Ook hier heb je veel soorten problemen. Heel wat mensen bellen binnen omdat ze gewoon geen beeld krijgen op hun TV. Kijk altijd of je decorder weldegelijk aanstaat evenals of jouw TV wel op de juiste HDMI post staat. Dit lijkt een makkelijke oplossing, maar toch zijn er vele mensen die deze fouten vaak maken en hiervoor binnen bellen bij Proximus. Heb je nog steeds geen beeld kan je de decorders eens aan/uit zetten door de stekker eventjes uit te trekken. Ook zijn er mensen die regelmatig blokjes krijgen op hun TV. Met blokjes bedoel ik vooral haperingen in het beeld en het geluid. In de meeste gevallen zijn mensen die dit probleem hebben mensen die een draadloze oplossing in huis hebben voor hun TV te bedienen. Heb je geen kabel van de modem naar de TV, dan moet je werken met een draadloze oplossing. Heb je blokjes, dan betekend dit dat de draadloze oplossing te weinig signaal binnen krijgt en hierdoor je beeld en geluid verstoort geraken. Ook de HDMI kabel kan deze problemen veroorzaken. Heb je vervolgens nog steeds de melding op de TV ( geen signaal ) dan moet je eventjes naar de modem gaan kijken. Pinkt de DSL lamp betekend dit dat het internet al niet werkt op de modem en zonder internet heb je ook geen TV signaal bij Proximus. Is dit het geval moet je bellen voor internet problemen en dus niet voor TV problemen.

Internet problemen bij Proximus.

Ook zijn er vele mensen die internet problemen ondervinden bij Proximus. Ook hier kunnen vele oorzaken zich afspelen. Het eerste wat je moet doen bij internet problemen is naar de modem gaan en kijken wat de lampjes doen op de modem. Is het lampje DSL aan het pinken, dan komt het signaal al niet binnen op de modem en moet je dus sowieso bellen voor internet problemen. Branden alle lampjes goed op de modem is het probleem vaak elders. Vele mensen hebben wifi problemen, wifi is een draadloos signaal wat in huis enorm verstoort kan worden. Dit zijn niet direct internet problemen maar dus wifi problemen. Als je naast de modem staat en het wifi signaal werkt daar perfect, dan heb je wifi problemen in huis en moet je gaan kijken naar wifi versterkers. Kabels in huis is hiervoor de perfecte oplossing. Er zijn ook draadloze oplossingen als je geen kabels hebt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *